vrijdag 24 april 2015

Fantasie

Ik ben een nimf.
Een bosnimf, en waternimf,
Ik ben ze allemaal.
Ik wou het niet bekennen
Maar de waarheid
Vind altijd zijn weg
Naar de oppervlakte.

Ik ben een magisch wezen
Zover iemand magisch kan zijn
En dat is heel ver
Als je soms in een fantasiewereld leeft.

De gewone wereld roept op in mij
Dieren uit alle verre hoeken
Van mijn gedachtenspinsels.

Een heksencirkel van bomen
Heeft mij
Dansend
In het midden.

Soms wil ik zoeken naar de elfjes
Die in mijn hoofd bestaan
Door te staren in de bloemen
Die ik onderweg tegenkom.
Soms speel ik
Dat ik een zeemeermin.

Ik denk dat mensen denken
Dat ik opgroeien moet.
Maar ik?
Ik geloof dat dit volwassenheid is.
Een vleugje realiteit
Maar de rest is jouw wereld.

Misschien moet je ook eens kijken
Om jou heen
Wanneer je ergens loopt
En vergeet dat een smal
Bijna verstopt
Steegje
Je naar een andere wereld kan brengen.

Alles wat nodig is is kijken en zien
En misschien een beetje fantasie.
Daar ligt de schoonheid van de echte wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten