donderdag 30 april 2015

Zon

Alleen de zon is echt,
Zei jij mij met zoveel woorden.
En ik wou je niet geloven
En geloven doe ik nog steeds niet.

In een wereld van plastic
Is het soms moeilijk om te zien
Wat er echt is, wie er echt is.
Maar ik kan niet stoppen met geloven
Dat er goed is in de wereld.

Ik heb misschien meer vertrouwen
In de mensen dan jij kan hebben
En minder reden om dat te zien.
Maar ik wil het niet loslaten
Dat positiviteit goed kan zijn.

Alleen de zon is echt,
zei jij met zoveel woorden.
En ik wees naar de maan,
De bomen en het gras.

Alleen de zon is echt,
En alles wat de zon aanraakt
Kan echt worden in zijn kracht
Legde jij uit met zoveel woorden.

Dus wees de zon, mijn kleine wijsneus.
Een glimlach maakt de dag beter.
Wees de zon,
Mijn
Kleine
Wijsneus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten