maandag 29 juni 2015

Hallo bloem

Ruik mij niet,
Dan ruik ik jou wel,
Van de verte
En dan dichtbij.

Waarom heb ik je niet eerder in mijn hand genomen?
Je naar mijn lippen gebracht, nou ja eigenlijk net erboven
Waar dat rare puntige ding zich bevind.

Je rook naar liefde
En sex zoals geportretteerd
In harlequin boekjes.
Lievelijk.
Lievelijk.

Ik ben een wild beest
Een wolf
Met de kettingen
Nog om de polsen.

Maar de mildste geuren van de natuur kunnen mij temmen
Sneller dan snel snel is.
En ik loop in mijn rokken als een prinses of iemand uit de tijden van Victoria,
Glijdend, glijdend, gaat mijn pas over het pad.

Ik wou dat ik je in mijn armen kon nemen,
Zodat we samen kunnen dansen
Tot de zon onder gaat,
Wanneer de wereld bijna het lekkerst ruikt.
Alleen geevenaard door een zon die opkomt
En de natuur wanneer het net heeft geregend.

Ik neem je weer weg bij mijn neus,
Mijn lippen, mijn ogen, en mijn hart is heel.
Vandaag heb ik even stil gestaan
Bij mijzelf
Door stil te staan bij jou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten