dinsdag 17 december 2013

De handeling

Het volgt mij overal,
Ik vind tot nu toe enkel rust
In mijn slaap
En in mijn dromen
En zelfs dan
Ben ik onzeker
Of het over mijn schouder meekijkt.

Het getel
En het gereken,
De gedachten
En de handelingen.

Het is druk in mijn hoofd,
Altijd druk in mijn hoofd.
En soms zit ik klem
Tussen wat ik moet
En wat ik wil.

Vandaag maak ik een stap
Tegen die angsten in.
Vandaag maak ik een stap
Hopelijk in de goede richting.

En ik weet niet
Of ik er goed aan doe.
Want leiden mijn kleine angsten
Niet tot mijn grote angst?

Aan het einde van het verhaal
Ben ik,
Waarschijnlijk net als iedereen,
Bang om dood te gaan.

Maar dit is niet het einde van mijn verhaal,
Dit zal mijn overwinning zijn.
En ik zal leven.
Hoop leeft nog altijd diep in mij.

Dus ik neem die kleine en angstige stap
In de andere richting,
Een kleine vooruitgang.
Daar hoop ik voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten