woensdag 15 oktober 2014

Lichaamsbeeld

Vandaag ga ik van mijzelf houden.
Ja,
Vandaag ga ik van mijzelf houden
Met dezelfde passie die ik
Bewaar voor mijzelf haten.

Ik zet de stemmen die mij beoordelen
In een doos op de grond en kijk vandaag niet naar
Al die oordelen en pesterijen
Die mijn onzekerheden hebben gevormd.

Nee vandaag zal ik van mijzelf houden.
Elke rimpel en elke deuk.
Elke littekens en al mijn striae.
Alle verdwaalde haartjes
En alle haren die mensen vinden die ik moet scheren.
Alle vetophopingen op mijn lichaam.
Het slechte zicht in mijn ogen.
De kale plek op mijn hoofd...

Al die dingen zijn zo mooi,
Als het mooiste deel van mij.
Als de eigenschappen die ik al heb geleerd lief te hebben.

Vandaag ben ik vastberaden dat ik
Vandaag van mijzelf ga houden
En lief ga zijn voor mijn gebreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten