maandag 6 maart 2023

Herinneringen

Tw incest, sexueel overschrijdend gedrag

De laatste maanden herinner ik
Mij details van het huis een stuk
Beter. Het huis waar jij ja hoorde
Omdat ik niet wist wat nee was.
Ik was voor veel dingen te jong
Maar blijkbaar niet voor jou.
Ik herinner mij de tuin achter
De tuin, vol met groenten. De 
Secundaire verhaal op de tweede 
Verdieping achter de trap. 2 kamers
Rechts en 1 links waar een jonge ik
In een bed op jou wacht.

Raar hoe dat gaat. Ik kan zoveel van 
Wat jij deed niet meer herinneren,
Door een overbeschermend brein,
Maar elke herinnering doet mij
Extra pijn. Omgeven door extra intensiteit. 
Het is te helder en te licht en te donker
En ik tuur en ik kijk weg en ik wil niet
Maar ik wacht op jou. Waarom wacht
Ik op jou?

Gelukkig herinner ik niet meer hoe je handen voelen terwijl je mij aanraak
Maar ik voel de afdrukken nog op mijn
Huid en trauma en herinner mij wanneer
Ik wist dat het allemaal over zou zijn. Dat
Je mij zou vergeten en met de scherven
Achter zou laten. Een eind van een tijd
Die jij zou vergeten en ontkennen, onze
Lichamen hadden zijn nut gehad.

Ik dacht dat je mij met rust zou laten maar
Dat bleek anders. Je kwam met mij als
Een soort wolk en in alle andere handen
Die dachten dat tieten x nee tot ja
Vermeervoudige. Die dachten dat hun
9 centimer een magische spreuk bevatte.
Is het te bruut voor een gedicht om te 
Praten over verkrachten? Misbruik en
Incest en sexueel overschrijdend gedrag 
Rijmen niet zo lekker. Moet ik mijzelf
In een gedicht stoppen of verstoppen?

Het maakt niet uit. Mijn ogen veranderen
Niet van kleur omdat je hier stopt met
Lezen. Moet jezelf weten. Het maakt niet uit 
Voor mijn dromen over een huid zonder
Dwang. Elke 7 jaar vernieuwen al mijn
Cellen en ze voelen nog steeds 
Aangeraakt. Slaap.

Ik wil slapen. Ik wil een volle nacht
Slapen en wakker worden met enkel
Mijzelf in mijn lichaam. Niet langer door
Jouw bestaan gepenetreerd. Ik denk niet
Dat dat teveel is gevraagd. Je hebt 
Jouw beurt gehad. Veel te veel 
Aandacht aangevraagd. Jouw tijd is op.
Rot de hel op. 

Godverdomme waarom kom je
Terug? Waarom dit keer sterker? Ik
Herinner een tuin met groenten en
Ik wil het niet eten of weten. Nee. Stop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten