maandag 23 juni 2014

Mijn woorden en jouw woorden

Vandaag dacht ik je te beschrijven,
In elke zin een eeuwigheid aan woorden te vinden
Die precies vertellen wie je bent.
Maar elke keer als ik naar je kijk,
Zie ik weer wat nieuws
In jouw ogen en op jouw huid,
In jouw woorden en in jouw brein,
Iets wat ik zo mooi vind
Dat ik denk dat er nog geen woorden bestaan
Om de wereld te vertellen wat het met mij doet.
Het verandert mij wanneer ik denk dat de wereld lelijk is.
Het verandert mij wanneer ik denk dat niemand aan mijn kant is.
Het verandert mij
In iemand die liefde draagt met haar hoofd hoog in de wolken.
Het verandert mij.
Het verandert mij.

En dat is maar een fractie
Van wat ik ervaar.
Ooit komen de woorden op een dienblad
Aangedragen door jou.
Totdat er nieuwe ervaringen komen met nieuwe woorden.

De dichter is nooit klaar met een inspiratie zoals jij bent.
Maar ik hoop dat elke poging een glimlach brengt op jouw gezicht.
Hou mij vast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten