zondag 22 maart 2015

Femme

Je zegt:
Feminisme is zo'n lelijk woord
Met een grimas op je gezicht
Alsof je iets stinkend ruikt.
Je lacht
Alsof jij mij niet serieus neemt
Omdat je mij niet serieus neemt
En jezelf de betere voelt
Omdat je jouw wijsheden haalt
Van het internet.

Maar weet je wel waar je moet kijken
En weet je wel wat je niet ziet?
Als je kijkt op www mansplaining
En niet op man privileges dot com.

Kijk eens door de ogen van de ander
Wanneer je iets weg discussieer
Als: mannen blijven nu eenmaal mannen.

Nee ik haat niet alle mannen,
Ik verwacht gewoon meer van ze
En ik zie de potentie die zij niet zien
In hun zelf.
Wijsheid die generaties van destructie
Achter zich kan laten.

Mannen blijven nu eenmaal mannen
Is geen reden om niet te groeien.
Je zegt: Feminisme is zo'n lelijk woord.
Ik zeg: Nee maar ongelijkheid is dat wel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten