zondag 22 maart 2015

Nek

Het is altijd maar een kant van het verhaal
Die er toe doet voor jullie,
Die jullie willen geloven omdat het,
Omdat het oogt als een betere realiteit
Als je je gedachten niet wil veranderen.

Weet je wel wat hij heeft gedaan?
Weet je wel wat ik heb gezien?
En alle verhalen die geen sprookjes zijn.
Hij was niet een prins die ons kwam redden
Maar wel de man die er niet tegen kon
Dat wij onszelf redden kon.

Jullie ogen zitten niet in de nek
Waarmee jullie mij aankijken
En waardoor ik mij soms niet fijn voelt op straat.
Herinneringen aan hem is wat jullie zijn.
En ik wil gewoon te graag door met mijn leven.

Maar ik weiger weg nog te rennen voor jullie leugens,
Ik weiger mijn rug niet te rechten
En mijzelf niet de betere te voelen.
Een verse start is mijn toekomst,
En het verleden die van jullie.

Voordat ik vooruit ga,
Ga ik misschien nog 3 stappen achteruit.
Maar ik heb wat jij niet hebt,
Dus ik kom er wel.

Ik heb hen, die weten wie ik ben
En ik heb de waarheid aan mijn kant.
Ik heb redenen voor mijzelf te kunnen denken,
Iets wat jullie misschien niet hadden gezien.
Iets wat jullie misschien niet hadden willen weten.

Dus draai je hoofd maar weg wanneer je mij ziet,
Wanneer je doet alsof je mij niet ziet.
Dan zet ik wel een glimlach aan
En kijk ik naar je ogen,
Zelfs al zitten ze in je nek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten