woensdag 25 maart 2015

50 keer nee

Ik ben niet jouw speelgoed,
Niet jouw popje,
Niet jouw slaaf.

Ik ben niet jouw stem,
Niet jouw woorden
En niet jouw daden.

Ik ben niet jouw kleine meid,
Allang niet meer.
Maar dat is wie zij zien
Als ze denken aan jou.

En ik ben niemands boksbal,
Maar wat ik wel ben is bang.
Bang voor andere mensen,
Bang voor geen afstand

Tussen mij en andere mensen,
Omdat ze mij kunnen zien.
En misschien zien ze wel een kind
Gemaakt door al jouw wantrouwen.

Ik heb verlatingsangst,
Angst dat alles niet goed komt
En ik het voor niets doet.
Maar vandaag wou ik je laten weten

Dat ik sterk ben,
Sterker dan jij mij denkt.
Dat ik ondanks jouw verleden
Leef in mijn eigen heden.
Dat ik het toch probeer
En dat geeft mij leven weer zin.
Dat ik niet bij de pakken neerzit
Wanneer het tegen zit.

Ik ben niet jouw zwakkeling,
Niet jouw popje,
of jouw kleine meid.

Ik ben een sterke vrouw.
En jij, jij bent mij kwijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten