zondag 16 juni 2013

Alpha en Omega

De kater komt altijd een dag later
En vandaag komt hij met al zijn kracht.
Geen koppijn of een droog gevoel in de mond
Dit keer,
Maar het gevoel van schande
En schaamte.
Wat heb ik gedaan?

Mijn emoties dropen uit mij,
Regende neer op mijn omgeving
Met windkracht 10.
De weersverwachting vertelt nooit op tijd
Wanneer het kan gaan stormen.

Ik ben een bom
En ik ben de verwachtte explosie.
Ik ben een ziel met een wond
Die sporen achterlaat in jouw tapijt
Die je alleen eruit krijgt met een beetje witte wijn.

Heb je genoeg geduld voor twee?
Voor 1 en drie kwart mag ook,
Dan probeer ik de laatste kwart te brengen
Die onze verstandshouding nodig heeft.
Meer heb ik niet te geven
In deze staat waarin ik verkeer.

Ik ben de Alpha en Omega.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten