maandag 7 april 2014

De oude bekende

Elke keer wanneer ik mijn ogen sluit
Zie ik jouw gezicht weer voor mij
Alsof het getattooerd is
Aan de binnenkant van mijn oogleden
Toen ik jou weer zag.

Want ik dacht je nooit meer te zien
Maar daar was je dan
En daar was ik
Opeens weer 6 jaar oud.

Ik wil je vergeten,
Begraven
Ver weg van mijn goede herinneringen,
Mijn goede momenten
En mijn glimlach.

Ik dacht dat ik sterker was dan dit.

Ik hoor je stem terwijl je met jouw open mond
Alles probeert te over stemmen en doen alsof je mij niet ziet.
En ik vraag mij af, wie er banger is, jij of ik.

Maak je maar geen zorgen,
Ik draag ons geheim voor ons tweeën
En ik hou het dicht tegen mij aan.

De confrontatie glijd voorbij
En je bent weer weg voordat ik weer kan ademhalen.
Toch blijft het aan mij knagen.

Ik dacht dat ik verder was dan dit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten