zondag 18 mei 2014

Tussen de regels

Vandaag vond ik jou terug
Tussen de resten van de dag.
Een glas met brandy nog steeds in jouw hand.
Sigarettenrook speelt met jouw lippen
En ik vraag mij af,
Smaakt het beter dan ik doe?

Stilte.

Ik zet mijn maskers om,
Wapen mijn woorden,
En vind al de kracht in mij.

Vergetend dat ik al naakt was.

Ik wil het.
Ik wil dat je mij in stukken achterlaat
Op de vloer
Tussen de kledingstukken
En de schaduw van de nacht.

Breek mijn stem en breek mijn muren,
Breek mijn wilskracht en breek al mijn beloften,
Zodat iemand weet wie ik echt ben.
De scheuren in mijn huid een gedicht.

Dwing me in jouw ogen te zien hoe ik langzaam scherven word
En opnieuw word gebouwd door jou, een beetje meer heel dan wat ik was.

Het is maar een moment,
Een passie, een adem,
Een droom, een fantasie.
Overtuig ik mijzelf.

Toch herinner ik mij de laatste keer dat jij in mijn ogen keek,
En ik geloofde dat je de mij in ik echt kon zien.

Wie zijn wij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten