zaterdag 20 augustus 2016

Van achter het glas


Je kijkt mij aan
Van de andere kant van het glas.
Het regent woorden
Uit jouw mond
Te onpas, altijd te onpas.

En ik kijk geen tv
Ik kijk naar de mensen
Van achter dat raam
Dus neem niet
Alle plek in, en ik wens mij

Een wereld waarin je snapt wat ik zeg,
maar hoe kan je als ik moet denken over elke woord.
En je denkt dat je mij aan het aanmoedigen ben,
Maar zo langzamerhand voel ik mij echt gestoord.

Ze zeggen dat het
Allemaal vast tussen mijn oren
Zal zitten en al die
adviezen die ze geven
Wil ik gewoon niet horen

Omdat ik lui ben en
Wat weten de dokters nu echt?
Wij kennen haar al
Veel langer
En haar aandacht getrek.

Waarom denk je dat ik uiteindelijk zo vaak
Mensen van mij af duwt voor ze dichtbij zijn gekomen?
Ik zit vol met de zinnen die ooit mij sneden,
Zinnen die zelfs nu nog lijken door te stromen.

Waarom denk je dat ik mijn voeten zo ferm
In de grond moet zetten, zelfs al lig ik plat op bed?
Als je denkt dat je met mij moet vechten over
Wat beter voor mij is, wie is het die anders op mij let?

Mijn ongevleugelde
Beschermengelen zo schaars
Kunnen zelfs dit
Gevecht niet voor mij
Winnen en het is waar

Dat het mijn emoties zijn
Waar mee je aan het spelen bent.
Dat alleen kan ik stoppen,
Zonder woorden,
Omdat je mij echt niet kent.

Ik moet mij niet laten raken aan jouw onbegrip voor deze ik.
Ik moet mij niet laten raken wanneer jij mij laat stikken.
Ik moet mij niet laten begraven omdat jij denkt beter te weten
Wat ik kan, wat ik niet kan, wat ik kan, met jouw harde grip en

Nee laat los! Je kan niet redden wat je niet wilt helpen
En je zal nooit leren luisteren als je alleen maar wilt praten.
Al die claims die je over mij maakt doen mij zeer
En kloppen gewoon niet, heb je dat nog niet in de gaten?

Ja ik ben ziek
En jij ben enorm blind
Voor de waarheid.
Ik ben geen leugenaar,
En ik ben geen klein kind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten