zaterdag 20 augustus 2016

Waarom


Misschien dat ik mijn boek
Eindelijk eens af krijg binnenkort,
En dat schilderij,
Misschien vandaag ook ruimte
Voor een gedicht.
Ik zal een stukje willen wandelen,
Nee niet een paar minuten,
Een heel rondje in het park.
Of een keer zonder moeite naar de stad!
En als we toch bezig zijn,
Ik zal dat boek willen lezen
Net als vroeger,
Niet elke zin 3 keer opnieuw.
Of lekker een spelletje spelen,
Button bashen zonder al teveel kramp,
Wel een beetje hoort erbij.
Ik zal mijn vrienden uit het beeldscherm halen
En wat vaker in het echt willen zien.
En de dingen die ik zal doen met mijn partner,
Mijn God, niet alleen dat van de rooie oortjes.
Zoveel plekken nog te zien samen,
En ja ik wil ook nog reizen!
Er is een wereld die klaar is om gezien te worden
Door mij en mijn gretige ogen.
Rome, Parijs, Finland, en dingen met moeilijkere namen.
Misschien zal ik wel kunnen studeren, ik ben toch nog niet oud!!
Trouwen met mijn vriend, zonder in een rolstoel te zitten,
Ja, dat zal zijn zijn, huwelijksreis,
Heerlijk voor altijd blijven leren hoe mooi en altijd uitdagend
Het is om samen te zijn.
En ik wil natuurlijk leren hoe ik de wereld beter
kan beschermen,
En leren om wild te plukken en uit de natuur te kunnen eten.
Ik wou dat ik nog kon buikdansen,
Zal ik dat opnieuw kunnen leren?
Dan moet ik wel afvallen maar dat wil ik wel,
En lekker eten dat gezond is,
Lekker eten leren koken,
Nog meer leren koken dan ik nu kan.
En ik kan best koken hoor….
Ik wil een echte tuin, ik wil tuinieren,
en kruiden en groenten en fruit halen
Uit mijn eigen grond.
Uit grond dat wel vruchtbaar is.

Waarom denk je dat mijn grond niet vruchtbaar is?
Dat er geen wensen, en dromen, en allerlei vormen van ´willen´'groeien?
Waarom denk je dat hier liggen betekend dat ik niets wil?
Heb jij mij wel eens gevraagd: Waarom
En geluisterd naar de uitleg?
Waarom denk je dat willen en kunnen synoniem zijn.
Alsof als ik iets niet kan, ik het dus niet wil?
Waarom waarom waarom waarom waarom?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten