zaterdag 6 augustus 2016

Soms


Soms ben ik even mijzelf niet,
Soms ben ik mij even kwijt.
Dan kijk ik naar de wereld
En zie dat de realiteit
Langzaam verdwijnt.

Soms weet ik even niet meer
Wat gisteren was en vandaag.
Is er geen grens tussen
The good guy and the
Bad guy en resteert enkel de vraag;

Wat is er met mij aan de hand?
Wat is er gaande met mij?
Waarom ben ik nog altijd zo bang
Terwijl ik vast heus niet
Bang hoeft te zijn.

Ik vertrouw mijzelf allang niet meer,
Ik weet niet wie het is
Die de dingen in mijn hoofd fluistert
En de beelden brengt,
De zwarte gedachten en de mist.

Ja eerlijk het is soms moeilijk
Te zien hoe moeilijk ik ben.
Door een vlaag van stofjes in mijn brein
Die de route van A
Naar B ook niet kent.

Ja dat woord paranoia,
Voor scrabble een mooi woord.
Maar als het vast zit
In je ogen
Dan voel je je verstoort.

Dus ik weet soms niet meer
Wie goed bedoelt en wie kwaad.
En wie van mij kan houden
En is het echt zo,
Ben ik dat waard?

Maar het leven dat gaat verder
En dat herstel dat komt nog wel.
Soms ben ik wat Borderline,
Soms psychotisch, bang,
Maar hopelijk ben ik vooral mijzelf.

Ik heb nog erg veel te leren
Over leven en liefde en herstel.
Word het soms wat minder Borderline,
Soms minder emotioneel
En wat minder verloren in mijzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten