dinsdag 4 december 2012

Even niets


Iedereen wil wel eens een dag niets
Maar ik kan er niet van genieten.
Ik zit in mijn hoofd
En ik blijf maar denken.
"Ik verspil mijn dagen.
Ik verspil mijn leven.
Straks ben ik 90 en heb ik niets bereikt.
Straks ben ik dood en heb ik niets gezien.
Er is nog zoveel wat ik wil doen."
Ik wil zoveel,
Dat ik de rust niet kan vinden,
Om dan ook maar iets  van die dingen te doen. 
Had ik maar vrede met een dag niets gedaan,
Misschien zou ik dan een dag niets hebben.
Want iedereen,
Iedereen wil wel eens een dag niets.

4 opmerkingen:

  1. Niets is leegte en leegte maakt kil.
    Dat, lieve meid, is iets wat personen als jij en ik liever niet ervaren. En eigenlijk maar goed ook, want leegte is in ons geval gevaarlijk :)

    Liefs,
    Mama Krieltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Overigens denk ik dat jij voor jouw bejaardentijd minstens één gedichtenbundel hebt gepubliceerd. Want je hebt talent.

    Zeker in tijden waar je de niets mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor je complimenten. Ik weet wat je bedoelt met de leegte, en dat is ook inderdaad niet erg fijn. Maar soms zou ik gewoon even niets willen denken. Niet eens perse niets voelen, maar gewoon niets denken.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn die twee niet onlosmakend met elkaar verbonden dan?
      Denken-voelen-handelen
      Handelen-voelen-denken
      Voelen-handelen-denken
      Etc...

      Verwijderen