woensdag 6 mei 2015

De handen van de kunstenaar

Als er niets komt uit gedachten
Komt er ook niets uit de handen,
Dat was wat ik mijzelf had geleerd.
Maar nu weet ik beter,
Nu weet ik van Teveel.

Teveel gedachten en
Teveel projecten en
Teveel momenten en
Te weinig tijd.

Teveel willen willen en
Teveel kunnen voelen en
Teveel keuzes te maken en
Te weinig energie.

Het zijn niet de handen van de artiest die het werk doet,
Het is de liefde die het werk doet
En een kunstenaar is strict polyamoreus.

Dit teveel aan liefde
Voor de teveel aan projecten
Rijst een vraag teveel:
"Waar moet ik beginnen?"

Ik denk dat daar de mythe is ontstaan,
Dat elke kunstenaar graag veel niets doet.
Want zelfs het brein van de kunstenaar
Kan je nu eenmaal niet van binnen bekijken.
Hoe bezig de bij is in zijn gedachten.

Misschien is het maar beter ook,
De chaos is niet om schoongemaakt te worden.
Want wat de kunstenaar je niet verteld is,
Dat teveel he,
Daar is waar hij het liefst is,

Om ruimte te maken voor nog meer chaos,
En nog veel meer teveel liefdes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten