zondag 1 mei 2016

Brief naar jaren geleden


Vertel me dat het niet zo is.
Vertel me dat je niet bang bent,
Voor wie ik ben
En wat ik kan worden.
Ik ben nog steeds in dit
Te groot voor mijn dromen lichaam
En ik kan zeggen dat er
Niets is voor te schamen.

Ik ben niet anders dan jij,
Ook al ben ik anders.
En ik ben wie ik was,
Al ben ik soms wat anders.
Je ziet mij niet,
Als je zoekt tussen mijn woorden.
Kijk achter je muur
En ik word
Wat jij bent
Geworden.

Ja ik ben sterker misschien
Ook al lijk ik zwakker.
Ik bescherm mijzelf
Voor ik crash tegen de muren
Die men voor mij opzet,
Als zij bang zijn voor mijn
Eerlijkheid.
Dat ik zonder verontschuldiging
Ben wie ik wil zijn.
Zij weest blij.

Dank mij niet
Vervloek mij niet
Zie mij eindelijk
Toch eens staan.

Sla mij niet,
En kus mij niet
Als je niet
Achter je daad
Achter je daad
Achter je daad
Staat.

Ach ik kruip wel in de andere richting
Als je negeert en zegt dat je me niet kent,
Dat is wat ik droom in ieder geval.
Dat is wat ik zie elke stomme rotte keer
Als ik mijn ogen durf te sluiten.

Ben jij als al die anderen?
Zie jij alleen mijn lichaam en mijn woorden?
Waar is mijn ziel
In die gedachten van je?
Verrot, beschimmeld en in hel?
Verdwenen van zicht?
En kan je, kan je, kan je
Eerlijk tegen mij zijn.

Ach je snapt mij niet,
Ik denk dat je nooit mij snapte.
En toen stapte je uit mijn leven.
Of ik uit de jouwe,
In ieder geval.

Dat is al die jaren geleden,
Zo veel jaren geleden.
Jaren en jaren geleden.
Waarom zit je dan nog vast
In mijn onderbewuste?
Wacht je tot ik ten onder ga?

Nou ik zal nog eerder stikken
Dan nog 1 keer die leugens van jou te slikken,
Zelfs al staat het water tot aan mijn lippen.

Ik zal verzuipen
Voor je me ziet kruipen
En hoort zeggen dat het echt niet meer gaat.

En als ik ga, ga ik met een lach,
Want weet je wat je vergeet.
Dat ik stiekem elke dag
Wel bijna elke dag,
Een reden vind
Voor hoop voor morgen.

Dus maak je niet druk om mij.
Andere, andere mij.
Durf zichzelf te zijn mij.
Op een dag vergeet je mij.
Een mond vol woorden mij.
Een niet geziene ziel mij.
Ik ga je met een groet voorbij,
Met een glimlach voorbij, mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten