woensdag 17 december 2014

Jij en ik

Dit is zo fijn.
Jij en ik
En de woorden
In de armen van
De buitenlucht.

Conversaties
Rollen van onze tongen
Alsof het speelgoed is
Voor kinderen
Die wel weten
Hoe ze moeten delen.

Zo gemakkelijk,
Zo diep,
Zo evenwichtig,
En zo interessant.

Ik voel de
Wisselende emoties
Die er bij horen
Als onderwerpen
Veranderen
En voetstappen
De ritme van je stem
Vangen.

Ik wil graag in de plassen stampen,
Laten zien hoe gelukkig ik ben
Met dit moment.
Waren mijn schoenen maar waterdicht.

Ik weet toch wel dat ik je laat zien
Wie ik ben.
Elke dag.
Met mijn woorden en met mijn handen,
Met gebarentaal en met mijn ogen.

Maar dit,
Dit is het moment
Dat we delen
Dat we durven te zijn
Dat ik jou zie
In de buitenlucht.
Dat ik jou weer zie
Met een frisse blik.

De kou kan mij niet deren
Wanneer het jij
En ik is
En ons moment
Die verandert in
Wij samen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten