zaterdag 3 januari 2015

Een nieuwe tijd is aangebroken

Soms hou ik niet van mijn spiegelbeeld,
En vlucht ik langs alle spiegels heen.

Soms hou ik niet van mijn spiegelbeeld,
En confronteer ik mijzelf met mijn zelfhaat.

Ik kijk naar de scheve tanden,
Kapotte lippen
En miijn chaotische haar.

Ik kijk naar mijn kinnen,
Al mijn rondingen
En lagen
Op alle verkeerde plaatsen.

Mijn rare knieen
Die vormen
Tot X-benen.

De armen
Die wapperen
Als een vlag
In de wind.

Ik verberg
Mijn schaamte
En verdriet
In de handen
Op mijn gezicht
En vlucht weg
Van de zelfkastijding.

Elke keer beloof ik mijzelf
Dat ik van mijzelf zal houden.
Niet om wie ik kan worden,
Maar om wie ik ben.

Stapje voor stapje kom ik daar
En zal ik geloven
Dat het iets is wat kan
En niet enkel mooie woorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten