donderdag 1 januari 2015

Adres onbekend

Ik doe het niet voor jou,
Ik doe het voor mijzelf.
Ik doe het niet om te bewijzen
Dat ik beter dan jou ben,
Dat ik niet op jou lijk,
Dat ik niet zo'n nietsnut ben
Als dat jij zei dat ik was.

33 jaar met jouw stem in mijn hoofd
En mijn gedachten die niet de confrontatie aan wouden.
Beter geloven dan vechten,
Toch?
Maar ik doe het ook niet om jouw stem stil te krijgen,
Zelfs al zal dat misschien wel bij het eindresultaat horen.

Want ik doe het voor mij zelf,
Voor wat ik wil
En ik kan
En ik nodig heb.

Voor wat ik zie
En ik weet
En ik voel.

Dat beetje hoop en geloof in mijzelf,
De innerkracht die sterker wordt.

Ik moet het verleden achter mij laten
Want ik doe het niet voor jou.
Niet voor toen,
Niet voor dan,
Niet voor wat komen kon.

En als jij mij ooit weer zou zien,
Weet je niet meer wie ik ben,
Al sta ik maar een halve meter voor je.
En dat moment interesseert mij niet,
Maakt mij niet blijer,
Of verdrietiger,
Want in de eind:
Ik doe het niet voor jou,
Ik doe het voor mijzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten