woensdag 11 februari 2015

Gebroken hart

Ik heb een gebroken hart.
Ik heb een gebroken hart.
Ik kan de zin wel herhalen,
Maar lijm is het niet.

Noch is alle stukken bekijken,
Ze in mijn handen nemen,
Terwijl de splinters
In mijn vlees steken.

Of vragen aan de daders
Ontdoe wat jij hebt gedaan,
Ontdoe wat ik moest zien,
De leed in mijn ziel gebrand.

Wat is het antwoord op mijn zoektocht?
De daden, mijn daden, die geven vast rust.
Maar waarom voelt het nog steeds
Alsof ik niet klaar ben?
Waarom voelt het nog steeds
Alsof ik de duivel heb gekust?

Mijn woede is de waarheid op de grote vraag
Wat brand er nog steeds
In dat gebroken hart van mij?
Hoe kan ik helen wat ik niet kan aanraken?
Hoe kan ik helen wat ik
Nog geen plaats kan geven?

Ik heb een gebroken hart.
Ik heb een gebroken hart.
Ik kan de zin wel herhalen,
Maar lijm is het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten