zondag 8 februari 2015

Provocatie in schaduwvorm

Mijn kleine angsten
Gedragen door grote verlangens
Reizend op een heteluchtballon
Zouden niet meer dan
Een verstekeling moeten zijn.

Ik doe alsof ik een ego heb.
Alsof ik niet omkijk
Naar die angsten
Die graag fluisteren in mijn hoofd.

Ik ben niet bang voor jou,
En ik ben niet bang voor de wereld.
Geloof je het zelf?

Ik was een klein meisje
Toen het begon.
Een gebrek aan controle.
Ik herinner mij de geluiden
Achter de deur en hoe ik
Fluisterde
Niet open doen,
Niet open doen,
Niet open doen.

Toen dacht ik dat het
Misschien
Geesten waren.
Nu weet ik wel beter.

Provocatie in schaduwvorm.
Was ik zwak of was ik sterk?
Misschien een beetje van allebei.

Die angsten in de heteluchtballon
Dat mijn ego heet,
Kunnen mij
Laten zakken
En zakken
En afbreken wat ik heb gebouwd.

Maar niet vandaag,
Ik flik mijn haar naar achter,
Rijs mijn ogen op van de grond
En zeg dat het goed gaat.

Ik gooi de angsten uit de mand
En vraag aan mijn verlangens,
Waar willen jullie heen vandaag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten