zondag 8 februari 2015

Niet sterk

Wat nou, niet sterk?
Ik ben een Hercules
In een rok met hakken,
Samson met een fabulous kapsel,
Atlas die slim genoeg was
Niet de hele wereld te gaan dragen.

Ja wat nou, niet sterk?
Omdat ik niet kan geven
Wat jij wilt hebben
Zonder te denken aan mijzelf?
Omdat ik niet voldoe
Aan dat beeld gecreerd
In jouw hoofd
Over hoe jij vind
Dat ik moet zijn.

Tss, wat nou, niet sterk?
Ik ben gewoon liever mijzelf
Dan een tweede kopie
Van iemand anders.
Zelfs wanneer ik niet weet
Wie mijzelf is.

He weet je wat, niet sterk?
Mijn leven draait niet om
 Jou een beter persoon te maken,
Als een vergelijking van
Hoeveel beter jij bent in alles wat je doet.
Is dat nou sterk?
Echt?
Echt?

Misschien ben ik liever niet sterk.
Ik hoef niet over koppen te klimmen
Voor een nieuwe trede op de trap
Naar succes.
Maar dank je voor het aanbod.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten