woensdag 25 februari 2015

Slaap waken

's Ochtends vroeg,
Misschien een beetje meer
's Ochtends laat,
Warm ik graag mijn handen
Rond een kop koffie
En baad ik mij in de geluiden
Van mensen
Wakkerder
Dan ik.

's Avonds laat,
Misschien een beetje meer
Later dan geplend
En soms vroeger dan gewild,
Warm ik graag mijn handen
Op de rondingen van je billen
En baad ik mij in de stilte
Van mensen
Slapender
Dan ik.

Tussen deze twee werelden
Functioneer ik.
En ik probeer mijzelf
Voor te stellen
Wie ik ben
En of ik daar
Comfortabel mee ben.
Echt comfortabel mee ben.

Begrijp me niet verkeerd.
Ik zou niet willen veranderen
Wie ik ben, maar soms zou ik willen
Dat ook ik in een doosje pastte
Zonder dat mijn leven
Stil zal moeten staan.

Ach ja,
De wereld blijft maar draaien
En ik blijf
Maar verkennen
In een slaperig waken
En een wakend slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten