zondag 3 mei 2020

Ik ben

Ik ben een slaapkamer

Van ogen.

Gesloten,

Nooit gericht op mij.

Ik ben een wachtrij

Van mensen

Blik heel stellig 

Opzij. 

Ik ben een slotje 

Van ontkenning 

Over de situatie 

Van mijn bestaan. 

Ik ben een klopje 

Op mijn handen.

"Oh we zijn zo

Met je begaan."


Ik ben het kind

Dat je wegschuift

Met hen 

Niet gestelde vraag.

Ik ben, 

Volgens jullie, 

Enkel een knoop

In de maag.

Ik ben de 

Opzij gezette rolstoel,

Weer zo ruig 

Opzij gezet.

Ik ben het negeren 

Van de mensheid 

En het negeren

Van de wet.


Ik ben de 

"Onaantrekkelijke" slachtoffer

Ongeloofd en 

Opnieuw betast.

Ik ben de

Schrikbare statistieken 

Die blijven liggen

In de kast.

Ik ben het negeren

Van social distance 

Of het nut

Van een quarantaine. 

Ik ben het last

Van de economie 

Puur omdat

Ik ben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten