zaterdag 23 mei 2020

Dingen die gezonde mensen van mij verwachten

Als ik plastic rietjes nodig hebt
Om mijn drankje te drinken.
Dan moet ik maar stoppen met vocht innemen,
Voor we in de plastic soep inzinken.

Als ik voorgesneden groente gebruikt,
Omdat ik goed kan snijden,
Moet ik maar stoppen met groente te eten,
Om de plastic te mijden. 

Als ik om een plastic tasje vraagt,
Omdat mijn brein dingen soms dingen vergeet.
Moet ik maar met mijn boodschappen jongleren,
Zodat mijn brein spontaan alles voortaan meeneemt.

Als ik nog steeds medicijnen 
Gebruik met een plastic jasje eromheen.
Moet ik het maar leren zonder medicijnen te doen.
Tenslotte gebruikt een gezond mens er ook geen.

Heb je nog niet door hoe je klinkt?
Wanneer je zegt wat voor jou geld 
Ook voor mij mogelijk is?

Heb je nog niet door hoe je ben?
Hoor je jezelf?
Hoor jij jouw stem?

Heb jij nog niet door wat dit is?
Waarom jij denk dat
Mijn leven te verwerpen is?

Heb je nog niet door wat dit doet?
Waar is jouw hart?
Waar is jouw gevoel?

Maar het is een ver van je bed show voor jou.
Dus je draait je rug en gaat door met je gedouw.

En het zal nooit iets anders voor jou worden.
Ik vraag om aandacht, waarom sluit jij je oren?

Waarom sluit jij toch jouw oren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten