zondag 3 mei 2020

Te duidelijk

Trillende angsten

Trillende handen 

Trillende paniekaanvallen


Onzekere tijden 

Onzekere gevallen 

Mijn ocd omhoog gekomen


Ik vond de lichten

Buiten mijn raam

Te zwaar om naar 

Te kijken

Ik heb vanuit

Mijn oksel gekeken

De raam te dicht

De zon bezweken

Ik heb vanuit

Mijn elleboog

Zitten kijken 

Een hele arm

Teveel gebleken

Een extra arm genoeg


Mijn brein is 

Onder raadsels bevallen

Van een kat

Dat is wat ik denk

Want wat ik denk

Luistert nooit naar mij

En wilt alleen maar eten

Gut je zou denken

Dat ik beter

Zou moeten weten


Ik typ woorden 

Zodat ik niet bang ben

En angsten 

Zodat ik niet alleen ben

Ik deed dat vroeger

Ook wel vaker 

Tot vaker ziek zijn

Mijn brein vergat

En nu typ ik

In de raadsels

Zodat je luistert 

En omdat

Je dat zeg ik

Mij beter begrijp


Want je kromme tenen

En kromme benen

Zijn krom verdwenen


Onder nieuw leiderschap

En dat zeg ik omdat 

Je mij nog altijd onderschat


Dag dag handicap

Zeg dag tot dat


Mijn recht jouw plicht is

Jouw gebrek mijn aanklacht


Mijn licht jouw frons

In mijn leed de geboren wil 


Mijn angsten gebogen

Verandert de gevoelde kilte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten