zaterdag 9 januari 2016

Een beetje meer

Op een dag
Zal ik blij zijn,
Zonder angst
Op onnodige momenten,
Zelfs al geloof ik het
Vandaag nog niet,
Stiekem
Niet stiekem.

Ik zal niet meer
Rond elk hoekje kijken
Op zoek naar
Potentiele gevaren
Voor mijn soms al
Onveilig voelend
Leventje
Van gebroken mogelijkheden.

Ik zal niet meer bang zijn
Voor mijzelf,
De schade die ik als mens kan doen.
Want iedereen heeft zijn gebreken
En zijn fouten
En zijn levenslessen.

Ik zal niet meer bang zijn voor de chaos
In dat brein van mij.
Noch voor de verlatingen,
De teleurstellingen,
En wie ik ben als persoon.

Ik zal tevreden zijn met wie ik ben,
En mij niet zorgen maken om wat ik niet ben.

Geloven dat mensen mij okay vinden.
Geloven dat ik meer waard ben
Dan ik nu soms kan zien.
Geloven dat ik niet verplicht ben te zijn
Wie andere mensen willen dat ik ben,
Geloven dat ik okay ben zoals ik ben.
Ik geloof in mij.

En ik zal zien,
Dat ik mij aan niemand hoef vast te klampen
Uit angst dat zij mijn leven verlaten.
Dat jij blijft ongeacht wie ik ben.
En wat gebeurt wat gebeurt.
Wat komt wat komt.

Soms zegt wat gezegd is meer over een ander
Dan over mijzelf, dat vergeet ik nog wel eens.

Ik heb er geen controle over,
Over alles wat komen gaat.
De stormen,
De depressies,
De kou,
De warmte,
De gloed.
Weer is weer,
En zo is het gemoed.

Maar als er dan iets komt, opnieuw,
Dan zal ik dit keer zien.
Dat positievere ik de kracht heeft
Ook deze berg te beklimmen.
En elke keer kom ik op de top,
Een stukje positiever,
Een stukje sterker,
Een beetje wijzer,
En blij dat ik er ben
Om al het goede mee te maken.

Iets cliche over hoe alles de moeite waard is,
Zit nu in mijn hoofd,
En ik denk dat het klopt.
Elke dag zal ik het een beetje meer zien.
Elke dag een beetje meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten