vrijdag 1 januari 2016

Nieuwjaarsdag

Het nieuwe jaar is gekomen
En men verwacht
Goede voornemens
Volgend in zijn pad.
Maar dit jaar sla ik even over,
Voornemens heb ik
Misschien dan wel zat,
Maar zij zijn niet aan tijd gebonden,
Luiden zichzelf niet in met het nieuwe jaar.
Zij groeien op samen met mij,
Als de jaren zich langzamen vordend.
Middernacht verteld mij niet
Dat ik gezonder moet wezen,
Dat vertel en doe ik,
Elke dag.
Middernacht verteld me niet
Dat ik meer moet schrijven.
Dat is mijn passie
En ligt voor de hand.
Middernacht is niet nodig
Om meer te willen werken
Aan de belangrijke banden in mijn leven.
Ik heb geen middernacht nodig
Om te weten dat ik mensen meer wilt zien.
Alles heeft zijn tijd
En zijn plaats
En ik heb meer ruimte nodig
Voor de mensen
Die mij ook willen zien.
Ren gij niet kapot om deuren
In te trappen wanneer die
van gij gewoon open staat?
Of zo iets.
Middernacht verteld mij niet
Dat ik meer aan mijzelf moet denken,
Of wanneer ik een stapje terug moet doen
Om te kijken naar alles
En ook wat ik wil.
Dat leer ik door de lessen van het leven.
Middernacht verteld mij ook niet om niet te roken
Dat verteld mijn vriend wel:
"Schat, er komt weer stoom uit je oren!"
Middernacht leert mij niets nada noppes.
Nu ja misschien 1 ding.
Dat ik oud ben
En wil slapen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten