zondag 20 oktober 2013

Adem

Was dat wat ik zei nou raar?
     Ik bedoelde het goed, kwam het ook
                           Zo over?
  Moet ik mijzelf nog meer uitleggen
   Misschien tot mijn tong droog is
Wat nu als ze dachten dat ik
                                        Het zo bedoelde?
                                                Of zo?
                                                          Of misschien zo?
                Ik wou alleen maar lief zijn
                              En positief zijn.
                     Een hart onder het riem zijn.
                         Een steunend en luisterend oor zijn
                           Begripvol en begrijpend zijn.
Maar ik zoek alleen naar woorden,
Zie de duizenden betekenissen
         Die ik niet bedoel
               En de fouten die ik kan maken.
                     Aan het eind durf ik bijna
                        Alleen maar stil te zijn
                            Of stiller dan ik wil zijn
              Omdat ik bang ben voor mijzelf,
En dat jij mij straks haat,
                       Een leeg vat en
                                 Een overvol vat.
         Duizenden onnodige uitleggingen
         Voor dingen die niet uitgelegd
             Hoeven te worden
   Want alleen ik,
                  Begrijp mijzelf verkeerd.
Is het niet tijd
                 Om wat van de controle
         Los te laten?
Te durven leven?
                       En te zijn?
     Gewoon te zijn!
                          Levend het zijn?
                    Aan het ademen te zijn?
Aan het ademen
                  Ademen
                       Adem in....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten