dinsdag 1 oktober 2013

Realisatie

Nee ik hou mij aan je vast.
Vertel mij niet
Om los te laten
Of dat vriendschap net als een vlinder
Die niet kan vliegen
Als je het te straks vasthoud.
Vertel mij
Dat je echt niet zal gaan.

Maar niemand kan mij vertellen
Wat de toekomst brengt
En ik ben bang
Voor wat komen gaat.
Geen controle,
Geen houvast,
En onvoorbereide levenslessen.
Wie zal ik zijn

Zonder jou?
Wat was de invloed
Van jou
Op mijn leven?
Wat was de invloed
Die nog komen kon?

Ja ik heb een verlatingsangst
Voor alles
En alles
En alles
En iedereen?
Waarom vraag je je nog af of je belangrijk bent?

Mijn liefde is groot
En mijn hart niet klein,
En ik steun je,
Ik steun je,
Wat de kosten voor
Mij
Ook zullen zijn.

Maar het liefst hou ik vast
En het liefst verstik ik
Tot niemand meer kan gaan.
Want het leven wordt te anders
Als ik echt weet
Dat je nooit meer
Onderdeel zal zijn van mijn leven.

Hoe groot
Of hoe klein
Dat ook
Zal
Zijn.

Want je was altijd daar,
Zelfs wanneer je niet daar was,
Op de achtergrond.
En op de voorgrond.
En overal.
Wie ben ik
Als je er niet meer zal zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten