zaterdag 19 oktober 2013

Saboteur

Je verdient dit niet
Zegt de stem
In mijn hoofd
Wanneer ik denk
Aan alles wat
Beter gaat.

Je verdient dit niet
Je krijgt dit niet
En je mag het niet houden.

Je verdient dit niet
En ik luister
En ik protesteer.
Hoe hard ik protesteer.

En ik word luider
En de stem wordt luider
Luider
En luider
Tot ik vast zit
In een discussie
In mijn hoofd.

Saboteer! Saboteer! Saboteer!
Zegt de stem op een andere frequentie.
De zender van slechte ideen
En dingen die ik niet wil doen,
Waar ik kwijt raak
Wat ik graag wil behouden.

De saboteur saboteert alles wat ik lief heb.

Als mijn hoofd eenmaal iets vasthoud,
Laat het het niet meer los.
De overwelmende angst,
Het verstikkende gevoel.
Ik wil de controle over mijn hoofd
En mijn leven
En mijn daden.

Aan het eind van de dag win ik,
Moe gestreden en voldaan,
En ik droom van de dag
Dat ik de saboteur
in een kastje kan stoppen.
Maar voor nu,
Zegt hij,
Dat kastje,
Je hebt het niet verdiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten