zaterdag 26 oktober 2013

Dwanggedachten

Vast in mijn hoofd,
De grote grotten van gedachten
En ik ben op zoek
Naar goud
Tussen de stenen
Die alles donker houden.

Een straaltje licht
Zou me kunnen helpen
Een straaltje licht.
Elke stap naar voren is er een.

Want ik ben bang,
Bang voor mijzelf,
Voor mijn gedachten,
Voor de dwang die zich in mijn hoofd
Afspeelt.

Ik wil niet toegeven,
Ik wil dit niet denken.
Ik wil dit niet zien.
Ik wil dit niet voelen.

Maar in mijn hoofd
Maak ik alles kapot
Wat mij
Lief is.

In mijn hoofd
Ben ik destructief
En vermoord ik
Collectief
Mijzelf.

In mijn hoofd
Doe ik pijn
En ik kwets
En ik zie
Dingen
Die ik niet
Wil zien.

Het zijn dingen die ik niet meen,
Het zijn de dingen waar ik bang voor ben.
Mijn angsten opgeblazen,
Buiten proportioneel
En soms denk ik,
Wat nu als dit betekend dat ik slecht ben?

Dit is niet ik,
En ik ben niet het,
Maar
Wat nu als de dag komt dat de gedachten het winnen van mij?

Zoekend naar een straaltje licht
Een zuchtje hoop,
Een beetje rust,
Met gedachten die dwingen,
Die kwamen uit het niets,
Stevig in mijn schoenen geplant
Blijf ik denken.

Ik wil dit niet.
Ik wil dit niet.
Ik wil dit niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten