zondag 8 september 2013

Gastric

Mijn spiegelbeeld
Reflecteert in stilte
De storm die woed
In mijn hart
En de vermoeidheid
Die ik voel.
Ik ben moe
Van het vechten.

Ronde vormen,
Dikke buiken,
Pijnlijke ruggen
En gewrichten
En lachende wijzende vingers
Waar ik ga.

Het is niet dat ik niet wil
En het is niet dat ik niet kan,
Ik doe dit al jaren.
Gezonde etingen
En beperkingen
En nog verklaard de weegschaal
Wat ik waard bent.

Hoe denk je dat het voelt
Als mensen denken dat je zwak bent
Omdat ze je niet zien wanneer je vecht,
Een oordeel enkel van 2 ogen op een onderkin.

Ik ben moe van het vechten en van alles dat ik heb geprobeerd
En toch blijf ik alles proberen, opnieuw en opnieuw en opnieuw
Het beheerst mijn leven, en zal dat altijd moeten blijven doen,
Want ik wil boven alles gezond kunnen zijn.

En nu zie ik een oplossing
Aan de horizon
Voor een leven van gezondheid
Maar het is de rust
Die mij standvastig geweigerd wordt.

Nee mevrouw, we drukken lijden uit in kilo's
En u, u bent niet zwaar genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten