maandag 2 september 2013

Vampier

Met mijn eerste ochtendkoffie
Zit ik als een vampier
Te staren
Naar het zonlicht
Die mijn ogen zeer doen.
De inwendige massamoord
Van die nacht
Staats gegraveerd
In mijn geheugen.

Welk deel van mij is gestorven?
Wat was de zwakste schakel.
Ik,
De slachtoffer en de moordenaar.
Ik,
Een gewillig slachtoffer
Wanneer ik niets wil voelen.

Is die leegte in mij waar mijn ziel moet zijn?
Het enige wat ik wou was slapen
Maar nu moet ik kiezen
Tussen leven als ik altijd doe
En leven met hoe ik mij nu voel.

Ik zuig het leven uit mijzelf
Maar mijn hart stopt niet met slaan.
Misschien wil ik toch wel doorgaan.
Ja ik denk dat ik wil door gaan.

Ik voel mijn bloed in mijn aderen,
Het bloed van een vechter,
Het bloed van iemand die gelooft in een toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten