zondag 22 september 2013

Muziek

Soms ben ik minder stil
Dan je denkt dan ik ben
En zijn mijn woorden
Niet de woorden
Die precies zeggen
Wat ik bedoel.

Muziek is mijn antwoord
Op de vraag die je niet wist
Dat ik aan het stellen was.

Soms communiceer ik
Met die muziek
Uit de handen
Van een ander
Die het beter kon vertellen
Dan ik
Wie ik ben.
En soms,
Soms communiceer
Ik met muziek
Om de dingen
Te vertellen
Die ik niet durf
Te zeggen.
Soms voel ik mij minder alleen
En meer begrepen
In die standvastige melodie.

Weet jij dan wat het is
Wat ik je wil vertellen?
Weet jij hoe het is
Om echt te luisteren?
Je kan mij bereiken
Tussen koord
A, C, en E.

De D van Dramaqueen,
Of misschien toch niet.
De D van destructief opbouwend.

Die muziek is mijn redding,
Mijn levensverhaal in 5 korte minuten.

Dit is
Communicatie
Voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten