maandag 15 juli 2013

Kook over

Simpele oplossingen vinden het licht
Bij mensen die je verteld
Dat er psychisch mankeert
En die niet snappen wat er mis is.

"Je hebt alleen maar regelmaat nodig.
Als je nu gewoon maar een andere instelling aan kan nemen.
Je moet je gewoon leren te gedragen.
Wat nu als je alles positivier bekijkt?
Eet gewoon wat anders
En doe eens niet zo obsessief.
Wat nu als je alles gewoon los laat?
Je bent gewoon raar.
Stel je niet aan."

En ik snap wel dat het moeilijk is
Om te reageren op wat een ander zegt
Wanneer zij vragen om een oor te leen.

Ik wil leven in de gedachten van die mensen,
In een wereld waar alles zwart of wit is.
Want in mijn realiteit werkt alles niet zo.
Misschien ben ik wel jaloers op een wereld
Waar behulpzaamheid in een oordeel past.

Ik ben niet zo omdat ik ergens wat fout heb gedaan,
Ik ben wie ik ben omdat er ergens iets is fout gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten