vrijdag 19 juli 2013

Ode aan de Borderliner 2

Ik weet dat het woord Borderline
Rijmt met het woordje pijn
Maar die cliche pad van rijmelarij
Wil ik vandaag niet met je belopen.

Want Borderline is meer dan die pijn,
de emoties en het onberekenbare
Komt in zoveel vormen.

Weet je nog dat meisje,
Dat meisje toen je net 21 was?
Uit het niets kwam ze je wereld in
En zei: Kom laten we het land door reizen.
Terwijl jij haar kustte,
Met je handen wreef door haar wilde haar
Wist je dat je dit nooit zal vergeten.

Je bedreef de liefde onder de eifeltoren,
Althans zo heette die attractie,
En je lichaam ging sneller dan
Je hoofd kon bijhouden.

In de bossen tussen het wilde gras,
Voor er een andere kant aan haar kwam
En voor de wereld vroeg om jouw maatschappelijke pakje
Dat pastte in de verwachtingen van de hele wereld,
Ja in die bossen tussen het wilde gras
Dacht je dat dit eeuwig kon duren,
En misschien deed het ook wel.

Her bracht je ver buiten je kunnen, je dromen
En je visie op de hele wereld.
Jij was ooit God.
Ja jij was ooit haar God.
Zelfs wanneer al de groten vallen,
Zullen ze je dit nooit meer afnemen.

Blijf bij mij op deze achtbaan,
Blijf bij mij in deze wereld.
Ik breng je al de romantiek die ik in mij kan voelen.
Waarom noemen ze mij nou gevaarlijk?

De liefde van de Grenzeloze Borderliner is echt en diep en krachtig.
Borderline is niet altijd alleen maar pijn, Borderline is soms machtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten