zondag 7 juli 2013

Nog niet klaar

Hoe lang heb ik nodig om er achter te komen dat ik er toe doe?
Hoe lang heb ik nodig om er achter te komen dat ik waardevol ben?
Want iedereen die mij kent
Weet dat ik niet altijd zie
Dat ik een onwisbare indruk op levens achter kan laten
Als ik dat wil,
Want in dat hoofd van mij
Vergeet ik mijzelf nog wel eens.

En ik dacht altijd dat ik nu wel zou weten wie ik ben
En wat ik met mijn leven zal doen.
Maar ik was te druk met vechten
Voor ik aan mijzelf kon werken.

Ik ben nog niet zo slank als ik wil zijn
En ik heb ook nog geen kruidentuin
Of een boek die mijn naam draagt.
Ik ben nog steeds zo veel aan het leren,
Er is zoveel dat ik nog niet heb gelezen,
Gezien of gedaan.
Soms ben ik nog steeds bang om stil te staan,
Maar...

Als ik naar de wereld kijkt
Door de lens van mijn camera
Door de punt van mijn pen
Zie ik mijzelf en hoe ik de wereld zie
En dan besef ik me
Alleen dan besef ik me
Ik ben precies waar ik op dit moment wezen moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten