dinsdag 29 december 2015

Ik ben ziek

Ik ben ziek, ik ben ziek,
Echter ik hoor je nooit.
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Maar je bent nooit daar.
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Maar als iemand zijn been breekt
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Dan sta je voor zijn klaar.

Ik ben ziek, ik ben ziek,
En dat zijn geen leugens.
Ik ben ziek, ik ben ziek,
En je gelooft dat niet.
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Ik ben klaar met herhalen,
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Ziek van wat je niet ziet.

Je ziet mij niet huilen in mijn bed,
Wanneer ik ergens weer eens niet kan gaan.
Je ziet niet de rimpels vormen op mijn gezicht,
Elke keer wanneer ik niet voor iemand kan klaar staan,
Wanneer ik voor iemand wil klaar staan.

Je ziet niet de pijn die ik voel,
Niet in mijn lichaam, maar wanneer ik teleurstel.
Zelfs schuddend en krampend en jankend in bed,
Sta ik nog liever voor je deur, drukkend op de deurbel,
Even langs gaan als beloofd, drukkend op de deurbel.

Je ziet niet de krampen,
De steken,
De spasmes,
De gebreken,
De vermoeidheid
En de gebrek aan slaap.
Zelfs als ik
Teveel gaap.
Of het teveel slapen,
Het te ver door gaan,
Over mijn limieten stappen,
En daardoor niet kunnen staan.
De wil om te willen,
Het niet kunnen kunnen,
De gebrek aan rustig rusten,
En de boel nog willen runnen.
De hoofdpijnen,
De vlekken achter mijn ogen,
En zelfs mijn duizelingwekkende vallen
Is volgens jou gelogen.
Wat kan ik hier tegen
Eigenlijk nog wel doen?
Als jij nog altijd denkt
Dat ik mij met smoesjes verzoen?

Ik ben ziek, ik ben ziek,
En dat wil ik niet zijn.
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Ik wil gezelschap en geen pijn.
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Maar ik moet accepteren,
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Dat je wat ik wel nog doe niet zal waarderen.
Ik ben ziek, ik ben ziek,
En het is tot mijn spijt,
Ik ben ziek, ik ben ziek,
Dat ik moet vertellen,
Dat is voor altijd.

Dus accepteer je mij nu eindelijk zoals ik ben,
Of blijf je net doen alsof je mij niet kent?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten