dinsdag 15 december 2015

Is de ochtendgloren al aangebroken?

Oh nachtegaal, nachtegaal,
Waarom ben je er nu niet?
Zoals jouw naam mij suggereert,
Maar misschien droom ik dat wel
In mijn slapeloosheid.
En zwaluw, zwaluw,
Waar ben jij met jouw eindeloze patronen,
Grote groepen gevleugelde vriendschappen
En magische wereld van dromen?
Kleine merels,
Ik mis jullie lied.
Ik wil graag wat gezelschap in deze donker.
Verlangende naar gezang.
Zodat ik weet dat de ochtend is begonnen,
De wereld is ontwaakt
En niet enkel mijn katten.
Die spelen zelfs ook in de nacht,
En beseffen zich enkel kwaad
Of concept van licht en schaduw en dit pikzwarte.

Ik ben een eindeloze bron compleet uitgetapt.
Ik ben Victoria's secret zonder geheimen,
Omdat ik die in dronken buien al heb verklapt.
Ik ben een fontein, vastgevroren,
Zonder de mogelijkheid mijn water te bewegen.
Ik ben een, eugh blegh blargh, ik ben gewoon moe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten